НОВИНКА. КОМУНАЛЬНА МАШИНА ЗИМА | ЛІТО
Повний відео огляд
Сергій Королюк
Керівник відділу продажів спеціальної техніки (обладнання)
ТОВ "Сучасні вантажівки", АВТЕК
На виставці "КОММУНТЕХ 2017" демонструвався автомобіль МАЗ з піскосолерозкидачем відомої хорватської компанії RASCO для обробки доріг у зимовий час. Цей пилосос має бункер місткістю 5 кубометрів. Він зроблений меншим, бо шасі МАЗ-5340 має меншу вантажопідйомність, ніж Ford Trucks. Крім того, змінне обладнання потребує встановлення додаткової рами, яка також має свою вагу.
Ми домоглися того, що одна машина працює цілий рік. Солерозкидач експлуатується тільки взимку, а пилосос - тільки влітку. Таким чином, машина не простоює і продовжує працювати зі змінним обладнанням.
Спереду на автомобіль МАЗ монтується монтажна плита компанії Rasco, на яку навішується плуг Rasco MSP 3,2 - як показаний на стенді. Ширина збирання по фронту - 3,2 метра. Зазвичай прибирання йде під кутом 36 градусів, тобто ширина становить 2,56 м.
На машині встановлено обладнання Rasco Solid L 6.0 з додатковими баками для зволожувального реагенту. Зазвичай для цього застосовується ропа - вода з сіллю для створення шорсткої поверхні під час посипання дрібним каменем, щебенем або піском. Виходить ефект наждачки. Ємність бака для води - 2400 л. Ємність для сухого реагенту - 6 кубометрів.
Обидва типи обладнання (пилосос і піскосолерозкидач) приводиться в дію за допомогою автономного двигуна. Чому ми відмовилися від застосування гідравліки автомобіля через коробку відбору потужності? У момент, коли машина починає рух, коробка передач повинна досягти певної швидкості обертання і за цей час автомобіль проїжджає 100 - 200 метрів. В умовах міста і заторів - це все непосипана і неприбрана територія. Тому більш ефективне прибирання відбувається тільки з окремим двигуном.
Компанія Rasco застосовує точне дозування реагентів, що наносяться, - у кабіні встановлено електронні пульти управління. Оператор сам обирає щільність матеріалу з передустановок у меню: дрібна сіль, крупна сіль, пісок, щебінь тощо. Дозування і калібрування обладнання - до грама. Є посипання симетричне, асиметричне. Не виходячи з кабіни, оператор може встановити, на скільки метрів посипати вправо і вліво. Загальна ширина посипання зі зволоженням варіюється від 3 до 12 метрів. Існує кнопка під час переїзду особливо небезпечних ділянок дороги, таких як мости, великі перехрестя. Коли оператор утримує цю кнопку, відбувається максимальний розподіл реагентів на цю ділянку.
Сьогодні також є проєкти із застосування розподільників Rasco під час прибирання снігу на аеродромах. Тут застосовуються спеціальні реагенти, які починають працювати тільки при зволоженні. Тому аеропорти виявили зацікавленість у такому обладнанні, з баками для зволоження.
Компанія Rasco застосовує точне дозування реагентів, що наносяться, - у кабіні встановлено електронні пульти управління. Оператор сам обирає щільність матеріалу з передустановок у меню: