Грузовые автомобили, спецтехника, пассажирский транспорт и тракторы. Запчасти и сервиc.

ІСТОРІЯ АВТОБУСА МІСТА КИЄВА

Спокон віку важливою складовою громадського транспорту як у містах України, так і по всьому світі в загалом являється автобус. Саме на автобус припадає левова частина пасажироперевезень у великих містах. У цій статті ми пропонуємо ознайомитися з захопливим і тернистим шляхом розвитку автобусних пасажироперевезень міста Києва.

Вже 1 травня 1911 року на деяких маршрутах почалися автобусні перевезення, але за відсутності належної підтримки влади організувати регулярні перевезення вдалося лише у середині 30-х років.

Таким чином 10 грудня 1925 у свій перший рейс по Києву вирушили небачені раніше транспортні засоби - автобуси.  Спочатку автобусів було всього 2, але зате яких! Першими автобусами, які вирушили на перший рейс за маршрутом Європейська пл.  - вул.  Саксаганського,  стали німецькі Daimler-Mercedes, згодом у 1925 році було закуплено 10 одиниць транспорту.

У 1929 році автобусний парк Києва став поповнюватися першими автобусами радянського виробництва, побудованими на базі вантажівки АМО Ф-15 - АМО-4. Такий автобус був дуже ненадійним постійно ламався і кияни просто не могли дочекатися автобуса на зупинках.

У 1934 році біля нинішньої станції метро "Либідська" у Богенскому провулку була організована "Автобусно-таксомоторна база №1". Туди відразу ж надійшло 20 нових автобусів з дерев'яним кузовом "ГАЗ-0330" (на 16 сидячих місць). Не зважаючи на брак запчастин і самих автобусів, вони пропрацювали до початку Великої вітчизняної війни.

Після війни в Києві автобусів практично не було. Їх або мобілізували, або знищили. У 1945 році почалося відновлення автобусного господарства, і вже в червні 1946 року в столиці було організовано автобусний парк №1 по вулиці Васильківській, що стоїть і понині. Туди почали надходити вже нові машини ЗІС-154 - автобус вагонного компонування з революційним рівнем комфорту для пасажирів. Згодом на ЗІС–154 змінила модифікована версія - ЗІС-155.

У 1958 році на київських маршрутах з'явилися автобуси з емблемою ПАЗ-652. Невеликі 45-тимістні машинки з двома вузькими дверима зайнялися перевезеннями на лініях з малим пасажиропотоком. У 1968 році цей автобус став називатися ПАЗ-672 після модернізації.

На початку 60-х на дорогах Києва з’явилися перші автобуси українського виробництва ЛАЗ-695. Швидко витісняючи застарілі ЗІС-155 і заповнюючи нові маршрути Чоколовки і Відрадного, Нивок і Борщагівки, Воскресенки і Академмістечка, нові ЛАЗи становили переважну основу парка Києва в 60-70х роках. ЛАЗи любили за теплий салон, але в годину пік пробратися з середини автобуса до вузеньких дверей було неймовірно складним завданням.

У 80-ті роки завдяки своїй комфортабельністю та просторністю, угорські автобуси Ikarus витіснять конкурентів на більшості маршрутів та у серцях киян. Київський автобус тих років - це помаранчевий Ikarus або "одинарний 260-ї моделі", або зчленований "гармошка" 280-й. Завдяки потужному і надійному двигуну Raba-Man Ikarus пропрацювали в Києві аж до 2000-х років.

У 90-ті роки постачання Ikarus повністю припинилися і зручний у новому транспорті зросла. Типова картина тих років - це перекошений обшарпаний Ikarus відходить від зупинки. Львівський автобусний завод випускає у 1993 році ЛАЗ, на заміну Ikarus – великий, просторовий і зручний 52523 з двигуном Renault.

У 2001 році ситуація з транспортом стала вже катастрофічною і місто вирішує придбати 120 старих автобусів "Вольво-Б10М". Це були дуже "втомлені" моделі з зчленованими кузовами для приміського сполучення і не дуже годилися для напружених київських ліній. Мінусами були: вузький, некомфортний салон та відсутність квартирки для вентиляції, що влітку перетворювали з автобуса справжнє пекло.

У 2003 році Київ починають підкорювати нові, просторні та комфортні, на ті часи, білоруські автобуси МАЗ. Їх комфорт в рази перевершував попередників, що при наявності декількох моделей МАЗ на маршруті, змушувало деяких пасажирів чекати саме на них, щоб проїхатися с комфортом.

У 2007-му році дороги Києва заполонили просторові низькопідлогові автобуси львівського автозаводу ЛАЗ А-183D1. Але не часте курсування будь якого міського транспорту, змусило пасажирів пересідати до маршрутних таксі.

У 2010 Київ проводить наймасовішу закупівлю новітніх автобусів - 15-метрових 3-вісних МАЗ-107 до Євро-2012. Сьогодні основний склад автобусних маршрутів Києва - це автобуси МАЗ, які Ви можете придбати у нас – офіційного дилера😉😉