Опис конструкції
Трактор ВТГ-90А оснащений дизелем А-41СІ-02 (94 к.с.) виробництва ВАТ «Алтайський моторний завод», в тракторі ВТГ-90М встановлено дизель Д-245.5S2 (91 к.с.) виробництва ВАТ «Мінський моторний завод», в тракторі ВТГ-100 встановлений дизель Д-260.8S2-850 (98 к.с.) виробництва ВАТ «Мінський моторний завод».
Трансмісія – механічна, включає муфту зчеплення, карданну передачу, коробку передач, задній міст, праву і ліву кінцеві (бортові) передачі. На замовлення на трактор можуть встановлюватися вал відбору потужності (ВВП), ходознижувач або реверс-редуктор.
Муфта зчеплення – фрикційна, дводискова, постійно замкнутого типу.
Передача карданна – телескопічний вал з двома універсальними карданними шарнірами на голчастих підшипниках відкритого типу з механічним тормозком муфти зчеплення. Забезпечує передачу крутного моменту і компенсацію перекосів і неспіввісності між валом муфти зчеплення і валом коробки передач (ходозменшувача або реверс-редуктора).
Коробка передач - механічна, семиступінчата, з рухомими шестернями. У коробці передач передбачено блокування, що перешкоджає включенню і виключенню передач при включеній муфті зчеплення. Коробка передач і задній міст мають загальний корпус.
Міст задній складається з головної передачі, планетарного механізму повороту і гальмівних пристроїв.
Кінцеві передачі розташовані по обидва боки заднього моста і складаються з пари шестерень і ведучих коліс. Провідні колеса передають крутний момент на гусеничні ланцюги, що забезпечує поступальний рух трактора.
Вал відбору потужності являє собою одноступінчатий редуктор, частково незалежний, зі змінними шестернями і хвостовиком, встановлюється на задню площину корпусу трансмісії. Служить для приводу робочих органів машин і знарядь різного призначення, агрегатуються з трактором. Вихідний хвостовик має дві швидкості обертання - 540 хв-1 або 1000 хв-1. Крутний момент на ВВП передається від первинного вала коробки передач, а при комплектації трактора ходознижувачемм або реверс-редуктором – відповідно від ведучого вала ходозменшувача або реверс-редуктора.
Зміна частоти обертання ВВП здійснюється заміною шестерень редуктора ВВП.
Управління рухом трактора здійснюється двома важелями повороту, педаллю муфти зчеплення і педаллю зупиночних гальм, що впливають за допомогою пневмопідсилювача стежить типу.
Рама трактора - зварна, призначена для кріплення на ній всіх частин трактора.
У передній частині рами є по два різьбових отвори М20 на бугель і по чотири різьбових отвори М20 на бічних поверхнях переднього бруса для установки кронштейнів для передніх баластних вантажів. Баластні вантажі встановлюються тільки на сільськогосподарських модифікаціях тракторів.
Ходова система складається з чотирьох балансирних кареток підвіски, двох напрямних коліс з пружинними амортизаторами і гідравлічними механізмами для натягу гусениць, чотирьох підтримуючих роликів і двох гусеничних ланцюгів шириною 390 мм (два провідних колеса встановлені на кінцевих передачах). Для торф'яних (болотоходний) модифікацій тракторів ширина гусеничних ланцюгів становить 670 мм.
Трактор обладнаний роздільної агрегатної гідравлічною системою, заднім навісним пристроєм (ЗНУ) та причіпним пристроєм. Максимальний тиск рідини в системі - 18 ... 20 МПа.
Електрообладнання постійного струму з номінальною напругою 12В виконано по однопровідній схемі.
Пневматична система трактора призначена для зниження зусиль на робочих органах управління поворотом, гальмами і муфтою зчеплення.
На тракторі встановлюється герметизована шумо- і віброізольована кабіна з додатковим сидінням для допоміжного робітника.
Кабіна складається з каркаса, виготовленого з балок прямокутного профілю, даху, двох дверей і платформи. Кабіна кріпиться по периметру до платформи болтами. Платформа з кабіною встановлюється на рамі трактора на шести гумових амортизаторах. Кабіна максимально засклена безпечними теплопоглинальні стеклами. Доступ до АКБ здійснюється з лівої зовнішньої сторони трактора. Кабіна всередині шумо-, теплоізольована спеціальним пористим матеріалом. Для створення нормального мікроклімату, забезпечення роботи в будь-яких погодних умовах і створення комфорту в кабіні трактора розміщено наступне обладнання:
- лобове і заднє скла виконані тонованими у вигляді подвійного склопакета;
- вентиляційний люк в даху виконаний з можливістю аварійного виходу;
- обігрівач кабіни;
- склоочисник переднього скла з електроприводом;
- електричний омивач переднього скла;
- плафон внутрішнього освітлення кабіни.